mandag 25. april 2016

Festdrakter til barn









Jeg har designet og laget mønster på festdrakter til barn. Prinsippet er som man gjorde i "gamle" dager. Man brukte det fineste man hadde og komponerte sine egne drakter. Her har jeg brukt gamle broderier til livene og mellomverk på skjortene. Mønstrene er laget så enkle som mulig uten å miste de viktige detaljene. Har du lyst til å lage maken? Da finner du mønstrene her www.barnigjen.no
Bli med på våre hyggelige facebookgrupper Vi Syglade og Vi Garnglade.

27 kommentarer:

  1. Dette har jeg lyst til å prøve! Disse draktene er skikkelig fine! Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du vil sy dem. Takk for rosende ord.

    SvarSlett
  3. Jeg skal sy drakt til gutt, men har problemer med å få tak i pyntebandene, har du et tips til hvor jeg kan kjøpe de?

    SvarSlett
  4. Hei, de fleste garnbutikker har mange bånd. Husflidsutsalgene har et kjempeutvalg av ulike bånd i flere prisklasser. Lykke til med prosjektet.

    SvarSlett
  5. Heia, nydelige festdrakter ! Skal straks til å sy en festdrakt til min minste, som vil være 1,5 til 17 mai. Det jeg lurer på er hva du har brukt av stoff til selve staken?? Har sett på bunadsull, men det koster jo omtrent det hvite ute av øyet.

    SvarSlett
  6. Hei, jeg har brukt lett ullkvalitet fra Skaar tekstil. Ikke så veldig dyr. Lykke til med prosjektet.

    SvarSlett
  7. Hei, ønsker å kjøpe mønster på stakk og nikkers. Men har du mønster på guttevest også?
    Mvh Elin

    SvarSlett
  8. Hei! Jeg har nettopp oppdaget siden din, både her og på instagram da jeg så etter selekjole/festdrakt, for jeg har strikket en festdrakt i sort/gammelrosa,mosegrønn! Nå skal jeg SY! Har drevet med patchwork i mange år, men er litt lei av det. NÅ vet jeg hva stoffene skal brukes til, og broderier, blonder mm. Nå skal jeg sjekke om du selger mønster!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så hyggelig at du liker det jeg gjør. Jeg selger mønster på festdrakter. Du finner dem her www.barnigjen.no

      Slett
  9. I love your posts and everything looks wonderful. I love yourideathanksforsharingកីឡាបាល់ទាត់

    SvarSlett