fredag 8. mars 2013

Kjoler, kjoler og atter kjoler




 
Flere kjoler. Disse kjolene ble riktignok sydd for ca. 1 år siden og har for lengst fått nye eiere, men jeg synes fortsatt de er fine og fargerike og jeg får stadig nye lesere på bloggen og det er superhyggelig, så jeg synes at kjolene tåler å bli vist en gang til. Flere nye kjoler er på gang, bilder kommer snart.......

onsdag 6. mars 2013

Dilla på hekling 2

At smørrebrød er ikke mat,
og kjærlighet er ikke hat,
det er for tiden det jeg vet,
om smørrebrød og kjærlighet.
Johan Herman Wessel
Eller har du lyst på speilegg og bacon?
Jeg fant noen flere bilder (litt blasse)  av lekematen, fem snitter på et fat, et med egg og kaviar, et med ost og paprika, et med salami, et med leverpostei og sylteagurk og et med agurk, tomat og majones.
Jeg må hekle noen flere, et med sild (sølvgarn), et med laks og eggerøre, har faktisk heklet et høyt rekesmørbrød med sitron, majones og dill, men hvor er nå det montro?
Planen var opprinnelig at det skulle bli til noen hefter med oppskrifter. Kanskje jeg skal ta opp ideen igjen? Hva slags mat vil du se i heklet variant?

tirsdag 5. mars 2013

Dilla på hekling?



Det er en stund siden jeg lagde denne heklematen og nå har jeg tenkt å utvide sortimentet med andre matvarer. Husker nå at jeg sluttet med heklinga fordi jeg fikk så vondt i armen. Strikke kan jeg gjøre i timesvis uten å få vondt, men hekling er litt mer belastende og det er venstre armen jeg får vondt i og jeg er høyrehendt. Merkelig?

mandag 4. mars 2013

Vårlengsler



Mens jeg venter på våren, syr jeg kjoler i lange baner. Jeg blander friskt vintage og nye stoffer. Jeg har kjøpt inn både Gingham (kjøkkenruter) og Polkadotstoffer. Jeg har kjøpt ganske mye, så det er mulig å skaffe seg noen godbiter i nettbutikken. Det er så morsomt å blande stoffene. Akkurat nå er arbeidsrommet fullt av nestenferdige prosjekter. Gikk tom for gule knapper. Elsker gule knapper.

lørdag 2. mars 2013

Vår i luften?




Snart på tide å henge vekk boblejakka (eller bloblejakka som Ella sier) og ta fram en vindtett anorakk. Med en ullgenser under er den snart passe varm og senere på våren/sommeren er det nok med en bomullstrøye. Anorakkene er sydd av gammeldags fjellanorakkstoff, som puster, snart umulig å få tak i.

fredag 1. mars 2013

Kjole med vintage Bambi



En hyggelig mail med dette fine bildet av den supersøte, blide jenta, kom til meg i dag. Hun og moren hennes er så godt fornøyd med kjolekjøpet og vesla er så stolt av kjolen sin. Noe så hyggelig, sånne mailer setter jeg virkelig pris. Det er dessverre ikke noe særlig igjen av det skjønne Bambistoffet fra 50-tallet. Det er fristende å sette det i produksjon, men det er vel å stjele andres mønstere. Ikke helt stuerent etter min mening, men jeg kan jo føre både blyant og penn og det er lov å la seg inspirere....... God helg til alle!


torsdag 28. februar 2013

Ny logo


Ny logo og nytt banner til barnigjen, tegnet av superdyktige Cecilie Ellefsen. Sjekk ut hennes nettside
www.happymeat.com. Mange kule og flotte produkter.

www.barnigjen.no skal få ny nettbutikk. Den gamle er gått ut på dato, både når det gjelder design og funksjon. Gleder meg stort til det.

Men hva skal denne søte figuren hete? Noen forslag?
Det hadde vært gøy å få laget noen produkter med figuren på. T-skjorter, barneservise........ Forslag?