tirsdag 6. desember 2011

Se, det snør!!!

Nå vet jeg om en som er jublende glad, eldste barnebarnet har ønsket seg snø i flere uker. Lille tulla synes sikkert også det er gøy med snø, hun husker vel ikke så mye fra i fjor, så hun vet vel ikke hvor gøy det er med snø ennå. Her på Østlandet laver det ned for øyeblikket. Fant denne nydelige illustrasjonen av Ilon Wicklund fra Marikkens vintereventyr. I vår familie elsker vi Astrid Lindgrens fortellinger. Da jeg var liten, fikk jeg mange av hennes bøker til jul av min kjære mamma og hennes søster. Nå er de borte, men de gode minnene lever videre. Og min datter er like glad i Astrid Lindgren som jeg er. Astrid Lindgren skulle etter min menig (og mange med meg)  hatt Nobels litteraturpris for lenge siden.  Gleder meg til å lese bøkene for lille tulla.

1 kommentar:

  1. Ja, Astrid Lindgren har erobret mangt et barnesinn med sine fantastiske fortellinger! Jeg har også mange gode minner fra de bøkene =)

    SvarSlett