søndag 10. mai 2009

Turkis og lilla

Skal man være innbbygger av blogglandia, må man jo hekle. Dette skal bli et teppe til stua i sommerhuset. Bordet kjøpte jeg på loppis for et par år side. Nå er det blitt turkis!
Den gamle sjeselongen fra 1890 har fått løst, vaskbart, trekk og lappeteppe på setet. Den gamle fiskeren på puta måtte jeg bare ha selv. Den er kjøpt på Fretex i Moss.

Her er lappeteppet sett litt ovenifra. Jeg har samlet rester fra barneklærne i de rette fargene. Turkis og lilla, som er mine yndlingsfarger for tiden.



Jeg samler også på turkis pressglass. Det begynner å bli en del etterhvert, får stadig noen milde gaver av gode venninner.


Bordet har jeg fått av naboen, hun kalte det for notebord, og det var svartmalt. Stolen er en av et par, svensk bonderokokko, og de skal få være som de er, men det fæle gullspeilet ber bare om å bli malt lilla. Det er mye som skulle vært gjort, gulvene og mye mer, men man får ta en ting om gangen. Sitat min mann: Rom var ikke bygget på en dag.




14 kommentarer:

  1. Turkis og lilla er rigtig fint sammen. Det bliver rigtig fint tæppet.

    Fortsat god søndag
    Karen

    SvarSlett
  2. Å så utrolig flott! fant du puten slik eller er sydd den selv? Jeg har fant et broderi på Fretex med fiskermannen som jeg har sydd på pute.Min favorittpute:-) utrolig flott teppe og masse fine farger!

    SvarSlett
  3. ååå..det lappeteppet var rett og slett kjempe fint!! :-) Likte at ikke alle rutene var like store, også var jo fargene helt fantastiske da. :)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Kom over siden din via-via og nå er jeg her :)
    Har lagt meg til som følger, elsker turkis... Har brukt så mye de siste årene, at jeg har litt pause, men nyter bildene dine :)
    Og hekle gjør man i Bloglandia, haha...

    Engler er også fint, pynter mest med det til jul, er ikke så nissete...

    Stikk innom siden min, davel :)

    Jeg lager en link til dine turkise farger,

    klem fra Nanni

    SvarSlett
  5. Masse nydelig. Jeg likte turkis så mye at hele det store soveværelset vårt er blitt turkis.(Lurer på om det er mamma mia som har skylden)

    SvarSlett
  6. Så nydelig bord og helt herlig lappebunn du har på sjeselongen din! Flotte farger på alt sammen og morsomt at det er satt sammen av ting du har sydd!! Så ligger det jo mange fine minner i hver enkelt lapp! Jeg går med planer om å sy nytt lappeteppe jeg også og har fått en ide som må testes ut..Det er så moro!
    Ha en fin mandag! Klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  7. Oj, så herlig og fargerikt. Turkis er en av mine yndligsfarger. Det lappeteppet på sjeselongen var helt til å spise opp. Og tenk at du fikk det lille fine bordet. Tror ikke folk aner hva de gir vekk noen ganger. Du var heldig med den. Speilet blir sikkert mer personlig med en annen farge enn gull, og passer nok mer inn hos deg med lilla farge på.
    Jeg har også lyst til å begynne å sy lappeteppe, men holder på å samle stoffer jeg. Så når det er nok, må jeg prøve meg.
    Øsnker deg en fin mandag.

    SvarSlett
  8. ojojoj, så mye FINT!! Stolene med trekkene og teppet var jo bare perfekte, og de turkise bordene... og for å ikke snakke om heklingen din:) Og puta med fiskeren er jo også utrolig stilig! Du er så flink med farger og til å sy at jeg blir ikke så lite missunlig, hihi Og det gullspeilet kommer til å bli så fint som lilla:)

    klem

    SvarSlett
  9. Du å du..
    Lilla og turkist er knallfint...
    Kjempeflott det lappeteppet ditt der og du..Også har du spart på fine lapper fra tidligere prosjekter..Kjempesmart.

    Likte så godt det turkise bordet ditt..Jeg elsker også den fargen..har jo ett slikt spisebord i turkis jeg vettu...Det er fortsatt turkis...Min mann liker det visst så godt så det får lov til å bli slik en stund til da=)

    Oki, Lykke til videre meg heklingen...det blir så fint.

    SvarSlett
  10. I love your hexagons...
    I'm making them to :o)

    Love,
    Maureen

    SvarSlett
  11. Japp, lege det ble...Nanni hadde fått lungebetennelse og ligger nå rett ut... Har ikke orket noe et par dager, men nå ligger jeg i stua og koser meg litt m blogg og tv..

    Har kost meg nok en gang m å kikke på dine turkise farger, nydelig!

    Klem/nanni

    SvarSlett
  12. Sikke nogle dejlige farver.. elsker også turkis og lilla..
    sjov farve til de gamle bord.
    Engle: et must- har flere som er rundt omkring mit hjem.Koselig blog du har.

    SvarSlett
  13. Nydelig lappeteppe med deilige farvekombinasjoner, jeg er også virkelig inne i en lilla periode, alt jeg tar i blir lilla:)
    Ha en fin 17 mai helg!

    SvarSlett
  14. Så mange vakre ting du viser oss! Den sjeselongen så jo helt fantastisk ut! Har alltid synes slike møbler er ekstra sjarmerende. Gøy å se et lappeteppe du har sydd! Så fint å sette sammen lapper i ulik størrelse!
    Hekleriene dine blir også fine! Hekling er jo inngangsbilletten til Blogglandia det!
    Lilla speile høres flott ut i mine ører, gleder meg til å se!
    Det hørtes ut som dere hadde hatt en hektisk og fin 17.mai.
    I dag er det greit med en helt vanlig hverdag igjen. I grunnen tror jeg at jeg er mest hverdagsmenneske jeg, og det er jo flott siden det er dem det er flest av.
    Kardemomme, mann og datter kommer en tur innom i kveldinga, og det gleder jeg meg masse til!
    Ha en fin dag! Klem fra kaspara

    SvarSlett