fredag 18. mai 2012

Badedraktjakt!



Jeg har lenge trengt en ny badedrakt. Den gamle, som var både velsittende og fin engang, var blass og slitt i stoffet. Jeg har trålet kjedebutikker, Bogerud og spurt mange steder og prøvd i trange, svette prøverom og følt meg som et misfoster. Passet det oppe, passet det ikke nede. Og ingen butikkdame som gadd å hjelpe meg. De henger der borte, var svaret jeg fikk. Jeg tenkte jeg ikke skulle bruke en tusenlapp på en badedrakt, men jeg måtte gå i en spesialforretning, Triumph, og der fikk jeg hjelp.
Damen hentet riktig størrelse ( minste) og jeg som trodde jeg var så feit. Den satt nydelig, ingenting tøyt ut og ingen buler på ryggen. Den kostet faktisk ikke mer en 349,-. Kjedebutikker go home. Jeg har lenge hatt problemer med å finne gode bh-er, så jeg spurte den hyggelige damen om hun hadde noen gode. Og det hadde hun. Jeg har brukt 80 A og det er helt feil. 75 C var det jeg skulle ha. Så det ble badedrakt, en hvit bh og en svart bh. Jeg ble så lykkelig at jeg løp rett hjem og begynte på en ny sommerkjole. Livet er klippet og prøvet med den nye bhen og det ble bra. Jeg skal vise kjolen når den blir ferdig og mye flott stoff  har jeg, så det blir nok et par kjoler til.

3 kommentarer:

  1. Åh, hvilken lykkefølelse! Gleder meg til å se kjolen!
    Klem ToneB

    SvarSlett
  2. Ser kjempefin ut!
    Deilig når man finner sånt som passer! :O)
    Kos deg med nyhetene :O)
    Klem Nina

    SvarSlett
  3. God og kompetent betjening er alfa og omega :-)

    SvarSlett