onsdag 26. desember 2012

Ellas julegave












Jeg har laget en Waldorfinspirert dokke med klær til Ella, snart 3 år. Tanken var at den skulle likne så mye som mulig på henne selv, og der lykkes jeg, dokka fikk navnet "Elladokka" av eierinnen. Klærne er også maken til hennes egne + Doc Martens og lilla Converse. Dokkesenga er fra Smallstuff og sengetøyet er made by me. Morsomt å lage, men enormt mye arbeid med dokka. Jeg måtte kjøpe et kit fordi alle var utsolgt på  dokketrikot og maken til dustete måte å sy på har jeg aldri opplevd, bare håndsøm og jeg som hater håndsøm.
Neste gang jeg lager dokker, skal det være etter eget hode.

3 kommentarer:

  1. det er sådan en fin dukke, du har lavet!!
    Kh Viola

    SvarSlett
  2. Herlig!!!!! Heldige Ella ♥ Fortsatt god jul til deg og dine Lisbeth!

    SvarSlett
  3. Kjempefin dokke! Har du laget etter Mjuka dockor! Det er en del jobb, det - laga noen på 80-tallet og det var det! Ha ei fin romjul!

    SvarSlett