onsdag 16. januar 2013

Emilanorakker



Nysydde Emilanorakker. En bestilling fra en mamma som har kjøpt mye guttetøy hos oss. Nå bruker storebror største størrelse, men lillebror kan henge med en stund til. Han har i hvertfall Emilanorakk i mange år, regner med at han arver storebror sin.

Min datter er influensasyk og ligger på sofaen med Ipaden sin og bedriver slektsforskning.
Kjempespennende, venter spent på ny funn. Dessverre fikk jeg ikke spurt mamma så mye om dette. Da vi begynte å bli interessert i slektsforskning, var hun dement. Noe husker jeg selv, familien vår kjøpte Danmarksgata 43 (Vålerenga) tidlig på 1900-tallet. Før det, bodde de til leie i samme gate,  i nr. 40. I 1910 var husleia  kr. 11,- pr. mnd.

1 kommentar:

  1. Å, ein sann fin Emilanorakk skulle eg hatt til Emil-en min :)

    SvarSlett