søndag 11. oktober 2009

Ekspedithyllas nye hjem

Dere som leser bloggen til Marieinwonderland, har sikkert fått med dere at jeg er hennes mor, og at ekspedithylla hun hadde på soverommet, må vike plass for noe langt mer viktig. Hylla bor nå hos meg og rommer en del av våre stoffer. Resten er i kjelleren og i kasser under sengen.
Her er barneklær under arbeid. Stativet kan jeg anbefale, kr. 39,- på Ikea. Vi har også et skikkelig konfeksjonstativ, men det er tungt og svært, så dette er et godt alternativ. Lett å flytte på.

Jeg har fått så lyst til å sy småkjoler. Denne skal også ha strikk på ermene, så er den ferdig.


Hylla ble virkelig bra. Nå kan jeg ta ut et stoff uten å få resten i hodet. Godt med gulvplass ble det også. Jeg har aldri vist bilder fra mitt arbeidsrom før. Det har vært alt for rotet.




Marieinwonderland har mareritt om natten, og det er at vi går tom for stoffer. Min svigersønn, som kom med hylla, og jeg er enige om at det holder et par dager til, kanskje helt til jul.....



5 kommentarer:

  1. Hei Mama Brown!
    Aj, så flott hylle som huser de herligste stoffer! Synes de virker så kjekke de hyllene som har en slik oppdeling som denne hylla. Har sett noe lignende hos svenske bloggeren Lotten. Jeg blir simpelthen i godt humør av å se så mange farverike stoffer!
    Kjenner at jeg får sååå lyst til å sy, men er så mye på skolen og har undervisning nå, at tid ved symaskinen blir det dårlig med.
    Men det kommer...en uke til og så blir det mer tid for slike syssler. Fikk invitasjon til et julemarked i Larvik i slutten av november. Har takket ja, og ser at det er mange flinke damer som skal delta blant annet Jeanette-fryd og design. Gleder meg og det skal bli godt å få litt sytid etter hvert. Håper dagene hos dere er gode!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Ja her dette kan du stolt vise frem. Det er vel ikke så mange som har arbeidsrom de vil blogge , arbeidsrommene er vel for rotete til det. Hverfall er mitt det. :-)

    SvarSlett
  3. Å hjelpes! For en drøm av en hylle.. hehe Når jeg er litt nærmere termin må jeg nok innom butikken deres en tur :-) Dere har jo så mye fiiiint- hihi

    SvarSlett
  4. Hihi!!! Vil tro det holder helt til jul ja :))
    Det ble jo utrolig flott med stoffene lagt i pene bunker. Hos meg er det nemlig slik at jeg får alt i hodet når jeg drar ut stoffene for å titte..puh! Hadde trengt en sånn hylla jeg også! Så flott at det går bedre med mannen din!
    Fikk jo hjertet i halsen da du fortalte om slaget første gang. Det er så deilig med gode nyheter fra folk..Det er så altfor mye trist som skjer rundt oss at man blir helt utsultet på å høre de glade historiene! Må få gratulerer deg som sjåfør igjen etter alle dissene årene da! Du har virkelig bein i nesa!
    Nå skal jeg øyeblikkelig finne dyna her.Helgen har gått altfor fort. I går var det fullt program men jeg rakk såvidt innom et loppemarked. Leste jo at det var en masse forskjellige markeder denne helgen men jeg rakk bare en kort tur innom det lokale markedet her på stedet. Skulle ønske det var fredag i dag for jeg er liksom ikke klar for mandag i morgen hihi!!
    Men ha en fin uke og fortsatt god bedring til mannen din. Nattaklemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  5. Fantastisk masse herlige stoffer. Det ser ut som det holder for et par liv.

    Hilsen Sol

    SvarSlett