torsdag 17. mars 2011

50 års jubileum og Prahatur





Det er altså ikke jeg som fyller 50 år, men skolen jeg er ansatt ved, og alle ansatte har fått en tur til Praha i jubileumsgave. En liten egenandel skal vi betale, men vi som har vårt virke i det offentlige er ikke bortskjemt med frynsegoder. Vi skal reise i august og nå spør jeg dere, hva gjør man i Praha, finnes det noen gode loppemarkeder og hva skal man se? Jeg har nemlig aldri vært i "Alle storbyers mor" før, som Dagbladet påstår at Praha er.

1 kommentar:

  1. Jeg fant bloggen din via trinepinesin og ble oppmerksom på dette innlegget. Ingen som har kommentert, det synes jeg var veldig rart!!!
    Jeg har vært i Praha 5 ganger og skal virkelig tilbake flere ganger. For det første; Den vakreste byen jeg har vært i, second; bydelene ligger så tett at du går gjerne en tur gjennom hver dag. Det finnes et utkikkstårn med gangavstand til sentrum - her får du sett utrolig mye av byen. Se innom kirka på borgen. Hele borgområdet er verdt å ta en titt på. Fra borgen er ei gate som går ned mot elva - full av små butikker (suvenirer) og puber/restauranter. Det finnes et stort marked i nærheten av den brede gata som går opp til museet. Den brede gata har også mange butikker. Prisene er lave i Praha, men servicen er nok ikke på sitt beste. Sjekk regninga før du betaler og ikke spis av brødet de setter fram - det går ut og inn og har du tatt en bit kommer hele kurva på regninga. Prisene er ugunstig på Klokketorvet i gamlebyen i forhold til resten av byen, men selv ikke her kommer vi opp i norske priser. Kunne skrevet ei bok om Praha, så du skjønner - Dere må bare kose dere!
    =)Misemor

    SvarSlett