mandag 28. november 2011

Min skole


Jeg er endelig friskmeldt etter en periode med ryggvondt og var innom skolen min, Strømmen vgs. idag for å ordne med terminprøver og andre lærergjerninger. På vår skole blir vi møtt hver morgen med tente lykter ved inngangen og på alle utebord. Vi har også en flott bålplass som tennes opp hver morgen. Det har hatt en positiv innvirkning på det fysiske miljøet, mindre forsøpling og minimalt med hærverk. Det fokuseres så mye på bortvalg, mistrivsel og lærerkrefter i media, men hos oss har vi i tillegg til gode og engasjerte lærere, et fantastisk vedlikeholds, renholds og kantineteam. Hver morgen blir elevene servert varm risgrøt i vinterhalvåret. At dette har mye å si for trivsel, er det ingen tvil om.
Jeg er så glad for å være tilbake igjen etter 12 dagers sykemelding at jeg måtte lage et skryteinnlegg om skolen min. Den er forresten 50 år i år og jeg har vært elev i 1970, ppu student da jeg gikk på pedagogikk og didaktikk og bordet fanger, jammen ble jeg ansatt som lærer. Det er noen år siden nå, ja. Jeg blir nok på denne skolen til jeg går av med pensjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar