mandag 30. april 2012

Ekornmønster


Vår variant av ekornmønsteret. Det er et alvolig pes å lage oppskrift på rundt bærestykke med mønster, men det er greit å strikke og monteringen blir minimal. Dessuten blir passformen helt suveren til små barn. Luen er inspirert av 50-tallet og den er kjempesøt på. Settet kan kjøpes som knit-kit hos www.barnigjen.no.


Her er det en utrolig søt vintagejakke med ekornmotiv. Inspirert, ja.


Jeg elsker disse gamle heftene fra 40-50 tallet. Supersøte modeller.

 
Ekorngenser eller ekorn med genser, er det så nøye, da?


Et mønster til dere som har lyst til å prøve.

Ekornet er en gnager som hovedsakelig lever av kongler og nøtter, men de spiser også egg og fuglunger. I gammel folketro varslet det trøbbel å møte et ekorn. Og Ratatoskr i norrøn mytologi ble sett på som en ord skapning som sto i pakt med det onde. Og ekorn som er så søøøte......

4 kommentarer:

  1. Ååååå... så søte! Jeg må skjerpe meg. Må bli ferdig med prosjekt mormorungegenser før jeg tør tenke på noe annet ;)

    SvarSlett
  2. wow det var akkurat en slik jakke jeg har vært på leit etter til lillemann :D du burde trykke opp mønsteret og legge ut for salg, hint hint :)

    SvarSlett
  3. Svar
    1. Så hyggelig at du kan bruke det. Lykke til med prosjektet!

      Slett