mandag 19. november 2012

Marimekko Unikko

 
Kjøkkenkroken i leiligheten har fått ny tapet. Gamle, gode Unikko. Jeg har aldri hatt noe i Unikko, bortsett fra en smekke til Ella, så jeg bestemte meg for at i den "nye" leiligheten skulle jeg har myyye Marimekko. Tapeten på soverommet og gardinene der, fremdeles ikke sydd, er i fra Marimekko og egentlig hadde jeg tenkt gardinkapper i Unikko, men da rynket interiørarkitektvenninnene mine på nesa (og da snakker jeg om interiørarkitekter med høyskoleutdanning)  og sa: "Skal du stenge  alt lyset ute?"
Og da skjønte jeg at jeg var gått ut på dato og jeg som så gjerne vil være in. Tapet ble løsningen og den er kjøpt hos Tapetorama og er tykk og fin, men for et håpløst mønster å mønstertilpasse. Meget vaaaaanskelig. Jeg måtte ta opp flere ganger før jeg ble fornøyd, men sjekk det hjørnet, fint eller?
Så nå skal det styles med farger, oransje og pink må vel til? Skal ønske meg Marimekkokopper til jul og de skal få bo i et par Stringhyller, tror jeg. Bordet er fra loppis og lampa er fra loppis, skapet som skal stå der er arvet, så da kan jeg vel koste på meg litt i "ungdommen". Livet er alt for kort til å leves fargeløst. Dette ble nesten som en roman av Dag Solstad med laaaange setninger.

5 kommentarer:

  1. Stilig, tror det blir ganske kult.;-)

    SvarSlett
  2. Herlig!!!! Flott hjørne, helt enig!
    Klem til deg!

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige kommentarer, Klem til dere også!

    SvarSlett
  4. Ja! Kjempefint! Oransje og rosa blir fint i det miljøet der...

    SvarSlett
  5. stilig tapet!:) marimekko har utrolig mye fint!

    SvarSlett