lørdag 10. november 2012

Strikkedesign er hardt arbeid


Bildet:Kenzo

Jeg fikk et julegavepleasemammaønske i fra min datter. Kan du lage en strikkejakke til meg i alpakkaull som kan minne litt om Kenzo sin genser? Jeg elsker utfordringer, så jeg er godt i gang. Inspirasjonskilden er strikket på maskin i svært tynt garn, så min måtte jo bli veldig annerledes. (Fargene er finere i virkeligheten, novemberlystet er ikke optimalt). Det er et alvorlig pes og mye arbeid å designe rundfelling. Rutepapir, fargeblyanter, viskelær og kalkulator er et must + pluss et par gloser som ikke egner seg på print. Hun er strålende fornøyd og synes min er myyye finere enn inspirasjonskilden. Og takk for det. Jeg må vel strikke en til meg selv etterhvert.

Jeg får av og til forespørsler om å lage strikkedesign for andre, hyggelig, men jeg tror nok at de fleste ikke aner hvor mye arbeid det ligger bak et godt design. Jeg er så gammel at jeg ikke gidder å jobbe med useriøse folk som ikke har peiling. De tror at det er så lett, slikt jeg "koker i hop" på 5 minutter.
Nå kommer jeg til å pepre dere med innlegg, har nemlig fått dreisen på I phone og det er bare sååå lettvint.

Er det noen som kunne tenke seg oppskriften, det er ikke helt umulig at den kommer for salg i nettbutikken vår.

5 kommentarer:

  1. Lekker! JA, det er jammen en stor jobb - men det klarte du bra. Flott ble den :)

    SvarSlett
  2. Åh, den ble jo bare råkul!!
    Så flink du er =D Skjønner godt at mottakeren blei fornøyd, ja ;)

    SvarSlett
  3. Finnes denne oppskriften for salg noe sted? Suuuper fin!!

    SvarSlett
  4. så hyggelig at du liker den. Den er ikke til salgs som oppskrift foreløpig, men kanskje jeg burde gjøre det? Den er fin og jeg bruker den mye. Tusen takk for fine ord.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det burde du absolutt!!! Har du bilde av den du har strikket?

      Slett