mandag 14. desember 2009

Ny kjole og veske

Jeg har sydd meg ny kjole. Hadde egentlig tenkt å spandere på meg en koselig julekjole, men det var lettere sagt enn gjort. Hvis man ikke vil være utringet til navlen eller likne en diskokule, var det ikke noe å velge i mellom. Butikkene her jeg bor har bare selskapskjoler, ikke koselige julekjoler. De så på meg som om jeg skulle være fra en annen planet da jeg spurte etter det. Så jeg tok saksen i egne hender. En svart topp og en stripet topp + en stoffrest og litt bånd. Jeg ble kjempefornøyd, kjolen sitter som et skudd uten å være for trang. Overdelen er elastisk, så den er finere på enn på henger.



Denne nydelig vesken er laget av min gode venninne Anne. Jeg må nok sy meg en kjole i grått med litt rosa som passer til vesken. Nå skal mormor fiffe seg opp!

3 kommentarer:

  1. Du har sydd en fin kjole! Og din venninne har laget en kul veske!
    Dere høver i hop, din venninne og du!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Kjolen er jo bare helt toppers. Synes absolutt at du kan designe en kjole til vesken også, men kos deg en stund i den du allerede har sydd først. :-)

    SvarSlett
  3. Hej Lisbeth!
    Hvor er den flot kjolen og tasken også, nu er du juleklar :-)

    SvarSlett