lørdag 26. desember 2009

På Skandinavisk måte











Sånn ser det ut hos meg i julen. Mesteparten av min julepynt er fra 40, 50 og 60 tallet. Nissene mine er svenske og de fleste er arvet, men noen har jeg kjøpt i en antikvitetsforretning i Gamla Sta'n for mange år siden. Serviset og duken er også svensk, bestikk og glass er norsk og spisestuen er dansk. Flaggene på juletreet er fra krigens dager, både falmet og slitte, men for meg blir det ikke ordentelig jul uten den gamle pynten. Jeg kjøper ikke noe særlig nytt, jeg har mer enn nok. Et nyttårsforsett er å forbruke mindre, å kjøpe bare noen få gode kvalitetsting som kanskje barnebarna kan ha glede av i framtiden?
(Untaket er loppemarkeder, shoppinggenet må jo få en slags tifredstillelse).




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar