fredag 9. juli 2010

Husker du dengang?

Jeg har akkurat nå hygget meg veldig med en konsert av LilleBjørn Nilsen. Jeg har mimret og kost meg veldig. Da jeg var 15-16 år, gikk min venninne og jeg på en klubb som het Dolphin i Grensen i Oslo. Der opptrådde bl.a. LilleBjørn. Det var før han var virkelig godt kjent, en gang i steinalderen. På TV dengang gikk et program som het "Husker du" og det var musikk fra 30-40 tallet, med bl.a. "En grønmalt benk i hagen", "Husker du dengang i måneskinn" og "Kjære måke" som mine foreldre likte godt. Jeg lurte på hva som kom til å være "Husker du" for meg når jeg ble gammel og nå vet jeg det. LilleBjørn så klart. Med "Tanta til Beate" som rosinen i pølsa. Søt musikk for en som er oppvokst i Tigerstaden.


Vi har en reisesveivegramonfon i sommerhuset som barnebarna har hatt mye moro med i ferien.
Storebror sveiver armen nesten ut av ledd (og smart som han er, fant han ut at det var svært miljøvennlig moro) og lille babysøster ler så hun skratter når han spiller gamle steinkaker av 78 modell for henne. Jazz er favoritten. Vi har dessverre bare en stift og den begynner å bli slitt, men plater har vi i hopetall, mange gamle svisker. Så er det noen der ute i Bloglandia som vet hvor vi kan få tak i stifter, så si i fra, vær så snill!

1 kommentar:

  1. Hei. Det var ein fin kosert med Lillebjørn på NRK. Han var og er stor favoritt, ja. Herleg musikk, mangfoldige og gode tekstar. Me har same sveivegrammofon som du. Far min hadde han med seg til støyls i sin ungdom, og då blei det dans på vollen. Me fekk tak i stifter på ein musikkforretning i si tid, men det er kanskje sikrare å prøve brukt/antikk....kanskje det går å slipe stiften?

    SvarSlett