fredag 6. august 2010

Knit kits og nye notatbøker

Fine notisbøker innkjøpt i København hos Tiger til den nette sum av 20,- for den store og 10,- for de små. Den store er allerede tatt i bruk til mine nye strikkeoppskrifter som etterhvert skal bli til Knit kits. De små er fine å ha i vesken når ideene presser seg fram.

Her er boken "beskrevet" med en vellykket cardigan. Min mor strikket dette mønsteret til alle små i vår familie. Jeg hadde ikke noen oppskrift, men vi har heldigvis gjemt et par modeller.
Jeg har telt og slitt, brukt opp mange kladdebøker på notater, rekket opp og bannet, men nå er heldigvis str. 1 år og 2 år i boks. Modellen skal hete Ellajakken etter min mor og mitt lille barnebarn. Hun har to eksemplarer av jakken som min mor har strikket for mange år siden. Vi har forresten feiret mors 90-års dag idag.

Jeg burde jo klare å lage noen oppskrifter. Det er ikke første gang jeg gjør det. Her er et bilde av et par strikkerbøker jeg har vært designer og forfatter til. Mye arbeid, tro meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar