lørdag 4. juni 2011

Lekekjøkken

Bildet er lånt fra http://www.prinserogprinsesser.no/
Jeg holder på å planlegge et lekekjøkken til lille Ella. Dette er nydelig, men ganske kjedelig etter min smak. Ikea har et, men jeg synes ikke det er så spennende heller, så jeg må nok lage et selv. Ser for meg en gammel stereobenk eller et par nattbord som utgangspunkt. I den anledning poppet jeg innom den lokale lekebutikken for å se hva de hadde å tilby. Skrekk og gru, skjokkråååsa, alt var skjokkkrååsa og de hadde noen grusomme plastkasseroller i neongrønt. Jeg spurte butikkdamen om de ikke hadde noen ordentelige kjøkkenredskaper til barn i tre og metall, men hun så på meg som om jeg skulle være fra en annen planet. Jeg hadde da slikt da jeg var liten, i yngre steinalder omtrent.
Sånt skrot skal ikke mitt barnebarn ha. Det er så mange strygge, glorete jenteleker der ute. Nei, mormor må nok ta sag og hammer i egne hender. Og bli med på stoffpakke Give awayen vår, da vel.

2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Har du sett dette kjøkkenet? Dette er vinneren av Håndlaga, redesignkategorien. Hvis du følger linken under bildet fra Håndlagasiden, kan du se hvordan det er laget.
    http://handlaga2011.blogspot.com/

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Enig med du!! Vi bygde et kjøkken til jr,var på søpla hos en el-butikk og "stjal" knotter til ovn og sånt., skal blogge den i løpet av uka, det står nemlig en gammel huskelapp her om at æ skal gjøre det, og nå fikk æ puffet!!Men IKEA hadde ordentlige kasseroller og kjøkkenutstyr i stål, bare lekkert;-)

    SvarSlett