torsdag 5. april 2012

Tingenes tyranni


Dette bildet er ikke tatt hjemme hos meg, men på et nettsted som omtaler sykelig samlemani. Jeg er i rydde/kvitte meg med ting modus og det føles som en stor lettelse. På tirsdag var jeg på Fretex med mange sekker med klær og tekstiler, kasser med glasstøy og porselen, gamle lamper og diverse rot og ting jeg aldri kommer til å bruke. Jeg er så lei av å tørke støv og rydde opp i ting vi aldri bruker. En familie har faktisk ikke bruk for 6 kaffeserviser. Nå har jeg bare tatt vare på fint arvegods. I mitt neste liv skal jeg bare eie noen få utsøkte ting. Vi får nemlig malt gulvene i huset vårt i Son og da må det jo ryddes opp slik at maleren kommer til. En stue er ferdig og det ble sååå fint. Antikkhvitt har jeg valgt. Den ser nærmest lys grå ut. Deilig å få bort furua.
God påske til alle om dere rydder eller bare koser dere.

4 kommentarer:

  1. Er også veldig glad i lysmalt furu, blir nok topp =)

    God påske

    SvarSlett
  2. Ja. det er godt å få ryddet opp en gang iblandt. Merkelig så blir vi for opptatt av materielle goder, men til syvende og sist er det bare rot. :))

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Jeg bør skjerpe meg... ;)
    Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  4. Så slemt skulle det helst ikke slutte :-) må vi begrænse os. Du har ret det frigiver energi at skille sig af med noget.
    Tillykke med dit nye gulv.
    Knus

    SvarSlett