lørdag 2. juli 2011

Det ordner seg

 V har fått nye naboer i Son og de er superhyggelige og hjelpsomme. For en meget brukbar timelønn har mannen i huset ryddet min håpløse overgrodde "naturmonster" av en tomt. Etter Hafslunds herjinger i vinter så det bare ikke ut.
 Drømmehagen skimtes i det fjerne. Endelig kan naboen på oversiden av huset (hyggelige de også, men han er handycapet, så han klarer ikke å gjøre så mye) se sola, når det ikke regner, da.
 Og hvilken lykke, min svigersønn, nyslått driftsingeniør fra Høyskolen i Vestfold, har fått drømmejobben på første forsøk i konkurranse med mange andre. Han har gode referanser og god arbeidserfaring og er sosialt kompetent så det er jo ikke så rart at firmaet valgte han.  Han skal utvikle og produsere deler til vindmøller (om jeg har forstått det rett). Han er nemlig utdannet til å designe produkter som bruker lite energi og er miljøvennlige.
Sånn føler jeg meg nå. Endelig har lykken snudd seg for oss. Vi har nemlig hatt en tordensky over hodet det siste året med sykdom, dødsfall, innbrudd og ting som har gått i stykker. Yes, sorgen etter bestefar/svigerfar/far er selvfølgelig tilstedeværende, men litt hell og lykke gjør godt.

1 kommentar:

  1. Så fint at ting ser lysere ut:))
    Og det jeg så av hagen, var jo nydelig:))
    Koselig med hyggelige naboer:))
    Ha fortsatt en god helg:)

    SvarSlett