fredag 22. juli 2011

Sorg

Så skjedde det som alle har fryktet innerst inne. Vårt trygge og fredelige land er blitt rammet av en ufattelig tragedie. Min egen fødeby som jeg er så glad i, er blitt bombet. Det første jeg tenkte var: "Er mine kjære i sikkerhet"? Akkurat da ringte min datter og lurte på om jeg hadde vært i Oslo og det hadde jeg vært en time før bombeaksjonen. Det er vel naturlig å tenke på sine nærmeste først.
Jeg tar meg stadig i å tro at jeg ser på en skrekkfilm, men det er dessverre virkelighet.
Jeg sier som Fabian Stang: "Dette skal ikke skremme oss".  Vi må stå sammen uansett hudfarge, etnisk opprinnelse, politisk oppfatning og religion. Mine tanker går til alle skadde og døde på Utøya og til deres pårørende. Dette er så ufattelig tragisk at jeg ikke helt klarer å oppfatte omfanget av tragedien.

5 kommentarer:

  1. Sønnen vår, 23 år, er ung Venstremann, med i Unge Venstre, studerer/ jobber i Oslo - var 300 m fra eksplosjonen. Han var heldig! Sjokket sitter nok der, men det kommer om en stund. Nå vil familien ha han heim til Telemark noen dager! Grusom tragedie, dette her! Det er utenfor fatteevne, faktisk! Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  2. Min dybeste medfølelse går til jer alle i Norge.
    For os I Danmark kommer det pludselig tættere på.

    Mvh Mette

    SvarSlett
  3. Det er en ufattelig tragedie!! Fuldstændig ufattelig!! JA, det er som en skrækfilm. Alle her i DK er også meget chokerede!!
    De varmeste tanker til alle jer i Norge fra mig.

    SvarSlett
  4. Vi tænker på jer i Danmark i aften....vi føler os tæt på. Der er kun lige lidt vand mellem os her i Skagen og Oslo og i vore sind er der endnu kortere.
    Det ufattelige er hændt.
    Jeg tænker på alle de der er døde i dag og ikke mindst på deres pårørende.

    Dette er ikke bare sorg for jer Norske og i Norge.
    Det er en kæmpe tragedie og sorg for hele Norden.
    Karen

    SvarSlett
  5. Hej!
    Nej, sådana här hemska händelser går inte att förstå. Jag tänker på alla drabbade.

    SvarSlett