lørdag 30. juli 2011

Lekehuset ELLAVILLA
















Lekehuset vårt er ferdig! 16 liter maling gikk det med. Eggehvit er fargen. Huset hadde vært brukt som lager i 30 år og var veldig tørt. Alt i huset er loppefunn og arvegods, bortsett fra kjelene som er fra Ikea. I denne tunge tiden har det vært godt å ha noe annet og konsentrere seg om. Stoffene er en drøm å sy av, de kan kjøpes hos oss http://www.barnigjen.no/ og er designet av Cecilie Ellefsen. De er trykket i Sverige på mest mulig miljøvennlig måte. Lekekjøkkenet er laget av to gamle nattbord, kokeplatene er svartmalte CD-plater og vasken er en hundeskål donert av en god venninne. Den lille blå vuggen laget min morfar til mamma. Hun fikk den i gave på 5-års dagen. Hun ble 91 år på torsdag. Dukken er min gamle "negerdukke" som det het på 60-tallet. Det har vært utrolig gøy å lage alt dette. Tid ar det tatt, men jeg synes selv det ble fint. Selv storebror på snart 10 år begynte å leke og mimret om  tiden da han gikk i barnehagen og lekte mor og far.

10 kommentarer:

  1. Har du sett så vakkert:)) Sånn hus ønsker jeg meg og:D

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint det ble... noen barn som kommer til å kose seg der :)
    Ha en forsatt fin kveld, klem.

    SvarSlett
  3. Hvor er huset bare fint, der bliver helt sikkert mange timers leg :_)

    SvarSlett
  4. Hei igjen.

    Her går det fint, men jeg må stå på så mye jeg kan for å bli ferdig til skolen begynner igjen. Fortsatt litt jeg må gjøre her.
    Nå skal datteren min være her et par uker, så da skal vi kose oss med sommerting også.

    Joda, kjekk kar på bildene, men han er ikke min, hvis det var det du tenkte på... Men det hjelper forhåpentligvis på t-skjortesalget.

    Må vel få meldt meg på julemarkedet snart. Jeg regner med at dere skal?

    Ha det fint!

    SvarSlett
  5. Uha det er fint.
    Helt fantastisk fint sat sammen med de skønne tekstiler.

    Ja, vi føler os efterhånden som nordmænd....Det angreb på menneskelighed er så rædselsfuldt i ALLE detaljer at man ikke kan rumme det.
    Kram
    Karen

    SvarSlett
  6. Det var et helt fantastisk flott hus. Skulle gjerne lekt der. Og så fint navn på huset, det likte jeg. Ha en fin uke, vi prøver nå så godt vi kan i disse tider, men det er tungt innimellom. Stor klem fra meg. Hilsen Mymlen

    SvarSlett
  7. Fantastisk fint lekehus!

    De stoffene er utrolig flotte, jeg liker at noen lager flotte BARNEtekstiler, og ikke utprega jentetekstiler eller guttetekstiler.

    Ha ei fin helg;)

    SvarSlett